Haber

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, 2023 Turizm Verileri Değerlendirme Toplantısında Geçen Yılın Verilerini Açıkladı

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, “2023 Turizm Verileri Değerlendirme Toplantısı”nda geçen yılın verilerini, bakanlık çalışmalarını değerlendirdi ve turizmde geleceğe yönelik hedeflerini anlattı.

Atatürk Kültür Merkezi (AKM) Tiyatro Salonu fuaye alanında düzenlenen toplantıda konuşan Ersoy, 2022 yılının pandemiden çıkış için çok önemli bir yıl olduğunu belirterek, “Türkiye pandemi sürecini çok iyi yönettiği için bu süreci çok iyi yönettik. 2022 yılında turizm dalında çok önemli atılımlar gerçekleştirdik ve çok başarılı olduk.” “Yaşadığımız bir dönemdi. Aslında sektörel bazda baktığımızda Türkiye, salgın öncesi dünyada en yüksek rakamları elde eden ülkeler arasında yer alıyordu.” söz konusu.

Türkiye’nin bu öngörüyle 2023’e hızlı bir başlangıç ​​yaptığını ve Ocak ayında ciddi sıçramalar kaydedildiğini belirten Ersoy, Kahramanmaraş merkezli depremler, seçim süreci ve Ortadoğu’da yaşanan olaylar nedeniyle bu yüksek oranda bir gevşeme yaşandığını söyledi. Buna rağmen 2023 yılı yine de rekorların kırılacağı bir yıl olacak. yaşandığını belirtti.

“Ziyaretçi sayısı 2023’te 56,7 milyona çıktı”

Bakan Ersoy, 2022 yılında 51,4 milyon olan ziyaretçi sayısının 2023 yılında yüzde 10 artarak 56,7 milyona yükseldiğine dikkat çekerek, “Ülke bazında ziyaretçi sayısını incelediğimizde Rusya Federasyonu ilk sırada yer alıyor. 6,3 milyon ziyaretçiyle ilk üçte yer alan ülke ve ikinci sıra çok yakın.” “Almanya’dan gelen ziyaretçiler 6,2 milyonla üçüncü sırada yer alırken, İngiltere ve Birleşik Krallık’tan gelen ziyaretçiler 3,8 milyonla üçüncü sırada yer aldı.” değerlendirmesini yaptı.

Turistlerin 2022’de 10,3 gece olan ortalama konaklama süresinin 2023’te yüzde 5 azalarak 9,8 geceye gerilediğini belirten Ersoy, şöyle konuştu:

“Turist seyahat etme isteğinden vazgeçmiyor, ancak ortalama konaklama süresini kısaltabiliyor. Peki ne yapıyor? 14 gece kalacaksa ortalama konaklama sayısını 12 geceye düşürüyor, 14 gece kalacaksa ortalama konaklama süresini 12 geceye düşürüyor. 12 gece kalacak, ortalama kalış sayısını 10 geceye indiriyor ama seyahat etme isteğinden vazgeçmiyor. Yine Türkiye’ye, yabancı yerleşik Türklere özgü bir özellik var.” Vatandaşlar yabancı turist büyüme hızının altında kaldıkça pastadan aldıkları pay azalıyor. Pastanın payı azaldıkça ortalama kalış süresi de azalıyor. Yurt dışında ikamet eden Türklerin ortalama konaklama süresi 20 gün ve üzerindedir. Yabancıların ortalama konaklama süresi 8,5 ila 9,5 gün arasındadır. “Yabancının payı arttıkça, yabancı turistin payı arttıkça ortalama kalış süresinde bir miktar gevşeme oluyor.”

Turizmde ürün ve destinasyon çeşitliliğinin olduğuna değinen Ersoy, “Hafta sonu şehir gezileri, uluslararası etkinlikler, spor turnuvaları, festivaller gibi kısa süreli konaklamayı da içeren ürünleri piyasaya sürdüğümüzden bu yana turist akışını artırdık. Bunların olumlu sonuçlarını ortalama kalış süresine de yansıdığını görüyoruz.”Sürenin 12 aya yayılmış olmasının da etkisi var. Deniz, kum, güneş yanında kış çalışmalarını öne çıkardığınızda kışın insanlar yaza göre çok daha kısa süreler kaldığı için konaklamada bir rahatlama olabiliyor, yani aslında attığımız olumlu adımların sonuçlarını da alıyoruz. Ürün çeşitliliği açısından.” dedi.

Ersoy, 2017-2023 yılları arasında kişi başına gecelik harcamanın yüzde 53 artarak 65 dolardan 99 dolara, kişi başına harcamanın ise yüzde 36 artarak 700 dolardan 952 dolara çıktığını vurgulayarak, kişi başına endeksli olmanın değerini vurguladı. Kişi başına düşen gelir yerine gecelik gelir.

Türkiye’nin 2018 yılında turizmde strateji değişikliği yaptığını, nicelik kadar kaliteye de öncelik verdiğini belirten Ersoy, “Kişi başına gecelik harcaması artan, konaklama dışı harcaması yüksek olan turistlere daha fazla yoğunlaşacağız. Bunun olumlu sonuçları da var. politika ve bu stratejinin “Rakamlara yansıdığını görüyoruz.” değerlendirmesini yaptı.

“60 milyar dolar gelir ile yeni rekor hedefliyoruz”

Bakan Ersoy, 2023 yılında turizm gelirlerinin 54,3 milyar dolara çıkacağı bilgisini vererek, “Yani 56,7 milyon ziyaretçi, 99 dolar kişi başı gecelik gelir ve 54,3 milyar dolar toplam gelirle 2023’ün turizmde rekor bir yıl olduğunu söyleyebiliriz. ” söz konusu.

Turizmde 2024 hedeflerine değinen Ersoy, “2022’de pandemi öncesi rakamlarla 51,4 milyona ulaştı, bu yıl 56,7 milyonla ziyaretçi rekoru kırıldı, gelecek yıl 60 milyon ziyaretçi hedefliyoruz. Yine kişi başına gecelik Bizim için öncelikli olan harcamalar 2022’de yüzde 89’a ulaşacak.” Dolar olarak geçen yıl 99 dolar rekorunu yakaladık, burada stratejimiz doğrultusunda gelir artırma politikamız gereği kişi başına düşen gelirin 106 dolar olmasını bekliyoruz. Ortalama kalış süresi pandeminin etkisiyle 10,3 iken, pandemi öncesi 2023 yılında 9,8 idi. Rakamlara geri döndük. Yurt dışı yerleşiklerin pasta payının azalması ve iş çeşitliliği ile sürenin 12 aya yayılmasının da etkisiyle bir seviye daha aşağıya ineceğini öngörüyor, 2024 yılını da başarılı bir şekilde tamamlamayı hedefliyoruz. ortalama geceleme süresi 9,7’dir. Gelirlere baktığımızda ise 2022 rekoru olan 46,5 milyar doları bu yıl 54 milyar dolarla kırdığımızı, “3 milyar dolarla yeniledik. Gelecek yıl 60 milyar dolarlık yeni bir rekora ulaşmayı hedefliyoruz.” dedi.

2024’te Kuzey Amerika’da ABD ve Kanada’da, İskandinav ülkeleri İsveç, Norveç, Danimarka ve Finlandiya’da, Asya-Okyanus pazarlarında ise Çin, Hindistan ve Avustralya’da büyümeyi hedeflediklerini belirten Ersoy, 15 bin 178 adet ihracat gerçekleştireceklerini söyledi. sürdürülebilirlik turizmi programı kapsamında konaklama tesislerinin sertifikalandırıldığını ve 3 kademeli programla çalışmaların devam ettiği bilgisini paylaştı.

Türk Arkeoloji Tarihinin Altın Çağı – Geleceğe Miras Projesi kapsamında 2021’de 670 olan çalışma sayısının 2023’te 720’ye çıktığını, 2024’te 750’ye, 2020’de ise 800’e çıkarılmasının planlandığını belirten Dr. 2026, Ersoy, “Arkeolojik tarihinizi korumak, keşfetmek ve yaşatmak için.” “Tüm dünyanın ziyaret edebileceği bir müze haline getirmek sürdürülebilirlik projesinin önemli bir parçası. Türkiye bu konuda geçtiğimiz dönemde ciddi çalışmalar yaptı.” İfadesini kullandı.

“Gece Müzeciliği” kapsamında Efes, Hierapolis, Patara ve Side antik kentlerini aydınlattıklarını kaydeden Ersoy, “Özellikle yaz döneminde sahil kentlerinde sıcaklıklar çok yüksek olduğundan turistler otelden çıkamıyor. Mümkünse gece gün batımından sonra ziyaret etmek istiyorlar ama hava karardığı için gösteremedik. Şimdi bu aydınlatma “Projeyle hem şehir merkezlerine hem de turizm merkezlerine yakın yerlerdeki müzelerimizi hem gün batımında açık tutacağız.” ve gece 12’ye kadar. Böylece hem turistlerin otelden ayrılmasını hem de şehrin diğer paydaşlarının turizm gelirlerinden pay almasını sağlayacağız.” değerlendirmesini yaptı.

Halk plajı projelerini genişletmeye devam ettiklerini, ücretsiz 15 halk plajına ek olarak bu yıl 6 plajın daha hizmete gireceğini belirten Ersoy, vatandaşların duş, tuvalet, soyunma kabini gibi hizmetlerden ücretsiz olarak yararlanabileceğini söyledi. beş yıldızlı konfor ve nispeten daha düşük fiyatlarla yiyecek ve içecek gibi hizmetler. Plajlar için çalıştıklarını kaydetti.

“Kültür Yolu Festivalleri dünya markası olmaya başladı”

Kültür Yolu Şenlikleri’nin 2020 yılında İstanbul’da başlatıldığını, 2023 yılında ise 11 Kültür Yolu Şenliği’nin 521 mekânda, 34 bin sanatçı ve 5 bin 419 etkinlikle gerçekleştirildiğini belirten Ersoy, “Bu sayıyı her yıl 5’e çıkararak, 5 bin 419 etkinlik gerçekleştirecekler. 2028’de 35 ilde yapılacak.” Kültür Yolu Festivallerini yapacağımızı söylemiştik. Geleneksel Kültür Yolu Şenliklerinin temel politikası vatandaşlarımızın kültür ve sanata kolay ve etkili erişimini sağlamak, kültür ve sanatı desteklemek ve bunu yaparken elbette sanatçılara da destek olmak, kentlerin gelirini artırmaktır. Türkiye başta olmak üzere tüm dünyada ve bu şehirlerde Kültür Yolu Şenliklerinin yaygınlaştırılmasını sağlamak. Markanın yüzü olmasını sağlamak. Bu hedefle Kültür Yolu Festivalleri artık bir dünya markası olmaya başladı. Ayrıca Avrupa’nın en seçkin kültür ve sanat festivallerinin yer aldığı Avrupa Festivaller Birliği’ne (EFA) üye olarak kabul edilmiştir. Gelecek yıl 16 şehirde gerçekleşecek olan etkinlik, özellikle yabancı kültürel etkinliklere de ev sahipliği yapacak. “Buna odaklanmaya başlayacağız. Artık yurt dışında çok popüler olan kültürel etkinlikleri de Türkiye’ye getireceğiz.” dedi.

Toplantıda grafik ve görsellerin yanı sıra sunumda bahsi geçen “Türkiye Kültür Yolu Festivalleri”, “Gece Müzeciliği” ve “Antik Kentler Onarım ve Kazı Çalışmaları” filmleri de gösterildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu