Teknoloji

Twitter’daki Sahte Onaylı Hesaplar Şirketleri Zarara Uğrattı

28 Ekim’de resmen Elon Musk’ın şirketine dönüşen Twitter, o günden bu yana büyük bir kaos içinde sürükleniyor. Kaos, bilhassa yeni Twitter Blue sistemi ve bunun sonuçları üzerinde yaşanıyor. Aylık 8 dolarlık fiyata tabi tutulan yeni sistem, kullanıcılara olağanda yalnızca onaylı ve gerçek hesaplara verilen ‘mavi tik’ rozetini de sunuyor.

Fakat yeni uygulamaya her geçilmeye çalışıldığında farklı bir problemle karşılaşıldı. Bunlardan birisi de artık gerçek ve düzmece hesaplar ortasındaki farkın birinci görüşte anlaşılmamasından kaynaklanıyordu. Üstelik bu durum, kimi şirketlere yüz binlerce dolar bile kaybettirdi.

Şirketler ismine mavi tikli uydurma hesaplar açıldı, Tweet’ler paylaşıldı:

Twitter’da kimi kullanıcılar, 8 dolarlık fiyatı ödeyerek bir şirket ismine açtıkları hesaba mavi tik rozeti aldı. Paylaşılan Tweet’te şirketin ismi ve mavi tik, ‘gerçek onaylı’ hesaplardaki dizayndan farksızdı. Münasebetiyle paylaşılan Tweet’ler, profil ziyaret edilip mavi tik rozeti üzerine tıklanmadıkça gerçek bir hesaptan yapılmış üzere duruyordu.

Üstelik paylaşılan Tweet’ler, kimi şirketlerin piyasa kıymetinde de önemli düşüşlere neden oldu. Geçersiz hesaplardan paylaşılan Tweet’lerle birlikte çakılan birtakım şirketler ve ismine yapılan paylaşımlar şu haldeydi:

Lockheed Martin (ABD’li havacılık şirketi)

““Suudi Arabistan, İsrail ve ABD’ye yapılan tüm silah satışlarını, insan hakları ihlalleriyle ilgili kayıtları daha fazla araştırılıncaya kadar durdurmaya başlayacağız.”

Lockheed Martin’in pay kıymeti, bu geçersiz Tweet’in akabinde %5’i aşkın kayba uğradı.

Eli Lilly and Company (ABD’li ilaç şirketi)

“İnsülinin artık ücretsiz olduğunu duyurmaktan heyecan duyuyoruz.”

Eli Lilly and Company’deki kayıp ise %16’yı aştı.

Bu iki öne çıkan kaybın yanı sıra PepsiCo, Roblox, Nestle ve Coca Cola üzere irili ufaklı pek çok şirket ismine da uydurma hesaplar oluşturuldu. Paylaşımların birçoğu, şirketlerin paylarında kayba neden oldu.

Peki bunun sonucu ne olacak?

Twitter, bu olayların akabinde yeni Twitter Blue hizmetini kullanımdan kaldırdı, kaldırırken de bir açıklamada bulunmadı. Ama hizmetin kaldırılmasının en büyük sebebi kuşkusuz bu yaşananlardı.

Twitter’ın yalnızca şirketlere değil, değerli isimlere de kayıp yaşattığı gerçeği ortada bulunurken, buna karşı elbette bir hareket sergilenecektir. Günden güne Twitter’da reklam vermeyi bırakan dev isimler ortasına bir yenisi daha eklenirken, olayın mahkeme salonlarına da taşınmasını bekleyebiliriz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Taşdelen Escort
Mehmet Akif Ersoy Escort
Yakacık Çarşı Escort
Gökçeali Escort
Çiğdem Escort
Ulupelit Escort
Şemsipaşa Escort
Kordonboyu Escort
Emin Sinan Escort
Evliya Çelebi Escort
Yeşiltepe Escort
Cerrahpaşa Escort
Gökalp Escort
Mimar Hayrettin Escort
Akçakese Escort
Çobançeşme Escort
Sırapınar Escort
Akören Escort
Saray Escort
Cankurtaran Escort
Yavuz Selim Escort
Yenidoğan Escort
Kazım Karabekir Escort
Mehterçeşme Escort
50. Yıl Escort
Şerifali Escort
Alemdar Escort
Yazlık Escort
Ekşioğlu Escort
Mehmet Akif Escort
Mimaroba Escort
Çınar Escort
Göztepe Escort
Fatih Escort
Altınşehir Escort
Kısıklı Escort
Fatih Escort
Mecidiyeköy Escort
Alibahadır Escort
Akıncılar Escort
Kurfallı Escort
Fetihtepe Escort
Kağıthane Escort
Anadolu Escort