Yiyecekler

Reflünüz varsa ağzınıza bile sürmeyin! Mide yanmasını tetikleyen 7 besin

Mide asidinin bir kısmının yemek borusuna kaçmasına asit reflü denir. Bir bireyde asit reflüsü olduğunda, mide yanması hisseder. Midede bulunan güçlü bir asit olan hidroklorik asit, besinin parçalanmasına yardımcı olur ve bakteri üzere patojenlere karşı bir savunma misyonu görür.

Yemek borusu kapalı olmasa da, midenin çeperi, onu midenin güçlü asidinden korur. Yiyeceklerin mideye girmesine müsaade verirken yemek borusuna geri gelmesini engelleyen bir kapakçık vardır.

Bu kapakçık arızalandığında mide asidi yemek borusuna geri akar. Asit biriktikçe, kişi yemek borusunda yanma hissi yaşar. Bu hazımsızlıktır. Birtakım yiyecekler de mide yanmasını tetikleyebilir. İşte mide yanmasını tetikleyen 7 besin…

1. Baharatlı yiyecekler

Mide yanmasına çok baharatlı yiyecekler neden olabilir. Mide ekşimesine neden oluyorsa baharatlı yemeklerden kaçının. Akabinde, tercih ettiğiniz seçeneklerin daha hafif alternatiflerini kademeli olarak tekrar tadın.

2. Yağlı yiyecekler

İnsanlar, asit reflü de dahil olmak üzere çeşitli sıhhat nedenleriyle yağlı yiyeceklerden kaçınmalıdır. Yüksek yağ içeriğine sahip yiyecekler asit reflü semptomlarını daha da kötüleştirebilir. Ayrıyeten, yağ oranı yüksek yiyecekler yemek, bedenin yemek borusunu da rahatlatan safra kesesinin özgür bırakmasını tetikleyebilir.

3. Kafein

Kafein içeren yiyecek ve içecekler ortasında kahve, soda, çay, buzlu çay ve başkaları bulunur. Mide ekşimesi çekiyorsanız kahveden kaçınmamalısınız. Daha az kalori tüketmeyi ve porsiyon boyutlarına çok dikkat etmelisiniz. Mide ekşimesi çekiyorsanız muhtemelen her sabah bir fincan kahve içmekte sorun yaşamazsınız. Gün boyunca çok ölçüde kahve içerseniz, mide ekşimesi yaşayabilirsiniz.

4. Nane

Pek çok kişi nanenin mideyi rahatlattığına inansa da aslında tüketildiğinde mide ekşimesine neden olur. Akşam yemeğinden sonra naneli içecekleri tercih etmeyin, bilhassa doyurucu bir yemekse. Nane, mide ile yemek borusu ortasında yer alan kası rahatlattığı için mide ekşimesi yaşama riskinizi artırabilir.

5. Çikolata

Çikolata yemenin sonucunda salgılanan serotonin bireyleri keyifli eder. Serotonin yalnızca neşelenmenizi sağlamakla kalmaz, birebir vakitte alt yemek borusu kaslarını da gevşetir. Kişinin mide yanmasına yakalanma talihini artırabilir.

6. Gazlı içecekler

Gazlı içecekler mideyi genişletir. Ayrıyeten, şişmiş bir mide yemek borusunu daha fazla zorlar ve reflüyü teşvik eder. Mide yanması şikayetiniz varsa gazlı içeceklerden uzak durmak yeterli bir fikir olabilir.

7. Alkol

Mide ekşimesi, bilhassa değerli bir yemekten sonra alkollü içeceklerle tetiklenebilir. Bilhassa yemeklerden sonra alkollü içecek tüketmemenizde yarar var.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
betciobetcio
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
istanbul escort